tekst z przestawionymi literami
HaNkA ReDhUnTeR
2004-09-21 22:24:48 UTC
Witam,

Szukam tekstu, który byl chyba kiedys wydrukowany w "polityce" czy
"newsweeku" obrazujacego zjawisko polegajace na tym [ o ile pamietam] ze
mozg prawidlowo odczytuje wyrazy, w których tylko pierwsza litera jest na
swoim miejscu a pozostale sa w dowolnej kolejnosci. Nie pamiêtam dokladnie
ale chyba byly tam 2 czy 3 zdania napisane w ten sposob i faktycznie
"odczytanie" ich nie stanowilo wiêkszego problemu.

Pozdrawiam i dziêki za pomoc

HaNkA
kasia
2004-09-21 23:01:31 UTC
Zdognie z nanjwoymszi baniadmai perzporawdzomyni na bytyrijskch
uweniretasytch nie ma zenacznia kojnolesc ltier przy zpiasie dengao solwa.
Nwajzanszyeim jest, aby prieszwa i otatsnia lteria byla na siwom mijsecu,
ptzosaloe mgoa byc w niaedzile i w dszalym caigu nie pwinono to sawrztac
polbemórw ze zozumierniem tksetu. Dzijee sie tak datgelo, ze nie czamyty
wyszistkch lteir w solwie, ale clae solwa od razu no i jak ?

czy to o ten tekst Ci chodzilo? :)

pozdrawiam,

K.
KOMINEK
2004-09-21 23:10:29 UTC
Post by kasia
czy to o ten tekst Ci chodzilo? :)
To chyba najdluzszy tekst jaki udalo ci sie w zyciu przeczytac, co?
--
Nudzisz sie? To napisz: ***@gazeta.pl albo [zaGGadaj - 1209534] albo [skype:kominek]

Szczyt glupoty zdobywam bez wysilku
HaNkA ReDhUnTeR
2004-09-22 07:53:33 UTC
Post by kasia
czy to o ten tekst Ci chodzilo? :)
Dok³adnie o ten. Dziêkuje:-)

HaNkA
olik
2004-09-22 11:43:02 UTC
Post by kasia
[...]
To chyba prawda, bo nie miałam problemów z odczytaniem tekstu.
No i czuję się pocieszona, ponieważ niejednokrotnie zdarza mi się przestawiać
litery w wyrazach i co gorsza często kontrolując napisany tekst nie widzę tych
błędów.

Pozdrawiam
olik
vonBraun
2004-09-22 12:56:14 UTC
Post by HaNkA ReDhUnTeR
[...]
swoim miejscu a pozostale sa w dowolnej kolejnosci. Nie pamiętam dokladnie
ale chyba byly tam 2 czy 3 zdania napisane w ten sposob i faktycznie
"odczytanie" ich nie stanowilo większego problemu.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc
HaNkA
Chyba to ten tekst:

http://www.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-
8&frame=right&th=8d48e5c121bcab68&seekm=cbp8fk%24f7e%241%
40atlantis.news.tpi.pl#link9

lub wg ID: cbphmf$5fb$***@news.onet.pl w googlach zaawansowanych

+ późniejsza dyskusja

pozdrawiam
vonBraun
ValteR
2004-09-22 14:58:15 UTC
HaNkA ReDhUnTeR, <ciq9ng$ha9$***@nemesis.news.tpi.pl> wrote:

http://www.lerfjhax.com/70.0.html
Wódki i pacierza nie odmawiam.
Proximus
2004-09-22 22:37:17 UTC
Post by olik
[...]
A słownika w Wordzie nie ma? A jeśli takie problemy masz z pisaniem na
papierze, to może to oznaczać jakąs dysleksję lub coś innego na dys...
Proximus
Flyer
2004-09-23 20:00:19 UTC
Post by Proximus
Post by olik
[...]
Się podepnę - nie zauważasz korelacji [do olik], pomiędzy łatwym
czytaniem tekstu z przestawionymi literami, a niezauważaniem własnych
błędów? - skupiaj się na czytaniu dźwięków, a nie na odgadywaniu
znaczeń. ;)

Flyer
--
Szukam roboty - zdolny i chętny - Warszawa
http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=403101
olik
2004-09-23 12:02:14 UTC
Post by Proximus
A słownika w Wordzie nie ma? A jeśli takie problemy masz z pisaniem na
papierze, to może to oznaczać jakąs dysleksję lub coś innego na dys...
--
Proximus
Dziękuję za troskę. Na papierze nie robię takich błędów. Słownik w Wordzie mam
na szczęście.

olik
Marsel
2004-09-24 11:54:11 UTC
Post by Flyer
Się podepnę -
sorry ze i ja sie podpinam, ale
Post by Flyer
nie zauważasz korelacji [do olik], pomiędzy łatwym
czytaniem tekstu z przestawionymi literami, a niezauważaniem własnych
błędów?
O ile zrozumialem sens tego zdania, to mysle ze moge tu świadczyc coś:
otóz nie zauwazam błedów swoich i tez _przynajmniej_ nie zważam
na podobnej klasy błędy innych

(przy czym od razu wyjasniam, ze moja fatalna pisownia nie wynika
z braku umiejetnosci czytania czy pisania, czy w znaczacym tu stopniu
z wrodzonego debilizmu - to rzecz 'nabyta', ew. rodzaj wtornego
analfabetyzmu)

Stad np. nie rozumiem dlaczego co poniektorzy tak uparcie
(w mojej skali to jest bardzo uparcie) dopominaja sie o poprawne
co do ogonka pisanie, ze niby im to utrudnia czytanie.. Ale, nie o tym
chcialem..

TAk naprawde ubolewam nad tym, tyle ze dosc skrycie jak dotad.
Bardziej ostatnio, jako ze jest coraz gorzej
(np nie tylko przestawianie liter ale i pisanie fonetyczne bądz raząco
nieortograficzne.., mozna powiedizec - rozwijam sie...)
Dlatego pozwalam sobie zapytac sie -
znaczeń. ;)
Flyer
2004-09-24 23:27:21 UTC
Post by Marsel
Post by Flyer
nie zauważasz korelacji [do olik], pomiędzy łatwym
czytaniem tekstu z przestawionymi literami, a niezauważaniem własnych
błędów?
[...]
Post by Flyer
- skupiaj się na czytaniu dźwięków, a nie na odgadywaniu
znaczeń. ;)
Czy ja mam takie wrażenie, czy jesteś naprawdę teraz jakiś "drażliwy"?
;) Uwaga jest do olik, co zaznaczyłem, a post pod który się podwiesiłem
napisał Proximus. A podwieszam się, bo mój News Reader nie lubi, jak ma
za dużo postów [chyba "pada" koło 2000] i kiedy dana grupa padnie, to
muszę ją od nowa "zakładać" [może istnieje metoda edycji plików baz np.
w notatniku, ale jakoś nie chciało mi się dotąd tego próbować], toteż
kasuję posty przeważnie po ich przeczytaniu.

Ponieważ rada nie jest dla Ciebie, więc pozwolisz że skupię sie na
domniemywanej "drażliwości". ;) Nie zauważyłem w Twoich postach jakichś
większych błędów jezykowych [aczkolwiek jestem laikiem w temacie
znajomości zasad pisowni - co do polskich liter - mnie przestawianie się
z bezogonków na ogonki zajęło trochę czasu, więc nie widzę w tym nic
dziwnego], więc mogę sobie na potrzeby tego postu wyciągnąć wniosek, że
bardzo się przejmujesz swoim stanem, wręcz go "nosisz na rekach" i
drażnią Ciebie wszelkie uwagi, które odbierasz jako zbyt trywialne w
stosunku do [własnej oceny] powagi swojego stanu.

Flyer
olik
2004-09-25 08:21:50 UTC
Post by Flyer
[...]
Może jestem ograniczona ale nie wiem co autor miał na myśli mówiąc te słowa.
olik
Flyer
2004-09-25 13:45:26 UTC
Post by olik
Post by Flyer
[...]
Gdybym potrafił to wytłumaczyć, to albo bym był już u czubków, albo
pisałbym poczytne książki. ;)

Dobra inaczej - czy zdarza Ci się mylnie usłyszeć czy przeczytać jakiś
tekst [mylnie w sensie słyszysz/czytasz nie to co jest
powiedziane/napisane]?

Flyer - nie jestem specjalistą
olik
2004-09-26 15:18:46 UTC
Post by Flyer
Dobra inaczej - czy zdarza Ci się mylnie usłyszeć czy przeczytać jakiś
tekst [mylnie w sensie słyszysz/czytasz nie to co jest
powiedziane/napisane]?
Owszem zdarza mi się w sensie mylnie czytam co jest napisane, ale również
zdarza mi się mylnie wypowiedzieć to co myślę. Inne słowo mam na myśli a
zupełnie inne wypowiadam. Czasem udaje mi się to zauważyć, a często zwraca mi
się uwagę, że powiedziałam coś bez sensu.

olik
Flyer
2004-09-26 20:31:05 UTC
Post by olik
Post by Flyer
[...]
To teraz mały test.

Czy potrafisz szybko odczytać [tak jak sama pisałaś wcześniej] te
teksty?:

Kdnaarws
deiesątizj
dcoiesmięzia
myzażnzcmęi

Flyer
Marek Krużel
2004-09-27 15:53:01 UTC
luźne słowa znacznie trudniej, zwłaszcza długie,
w polskim dodatkowo komplikują dwugłoski
olik
2004-09-27 20:36:11 UTC
Post by Flyer
[...]
No niestey tak szybko jak przedtem nie udało mi się.
Przyznam, że nawet było mi trudno.

olik
Marsel
2004-09-28 09:37:04 UTC
Użytkownik Flyer napisał:
[...]
Gol! Co prawda nie do tej bramki co mielismy grac, ale zawsze... ;-)
Marsel
2004-09-28 09:46:06 UTC
Post by Marsel
[...]
Post by Flyer
Ponieważ rada nie jest dla Ciebie, więc pozwolisz że skupię sie na
domniemywanej "drażliwości".
Gol! Co prawda nie do tej bramki co mielismy grac, ale zawsze... ;-)
Ok, traktuje jako tym razem celowe zagranie na aut :p

Następna strona >
Strona 1 z 2